Kategorie
Transport i logistyka

Najlepsze rozwiązania logistyczne dla branży odzieżowej

Logistyka dla branży odzieżowej jest stosunkowo trudna i niesie ze sobą wiele wyzwań, a różni się w zależności od kanału sprzedaży i skali projektu fashion. Projekty logistyczne muszą być dostosowane do potrzeb specyficznego towaru – w tym przypadku trzeba minimalizować możliwość zakurzenia, zawilgocenia czy też przejęcia obcych zapachów.

Jak działa logistyka dla branży odzieżowej?

W przypadku branży odzieżowej trzeba szczególnie zwracać uwagę na to, iż nie ma jednoznacznych oznaczeń, gdyż mnogość producentów i krajów produkcji powodują, że artykuły w tzw. rozmiarówce mogą się różnić – zarówno w kwestii zapisu rozmiaru, jak i faktycznej wielkości. Rolą operatora logistycznego jest więc identyfikacja rozmiaru oraz cech produktu, a w przypadku rozbieżności, ich korekta, tak, aby klient finalny otrzymał produkt zgodny ze swoim zamówieniem. W wielu przypadkach logistyka dla branży odzieżowej oznacza także  świadczenie wielu usług dodatkowych, takich jak na przykład studio modelingu lub studio fotograficzne.

Obsługa zwrotów – część logistyki dla branży odzieżowej

Jeszcze do niedawna systemy logistyczne w branży fashion obejmowały tylko przepływ towarów od detalistów do odbiorcy. Obecnie towary są odsyłane do sklepów, gdy nie spodobały się klientowi. Procesy te kontroluje logistyka zwrotów. Logistyka dla branży odzieżowej wymaga dużej elastyczności, gdyż klienci często kupują więcej, część towarów oddają itd. Konieczne jest więc indywidualistyczne podejście, gdyż projekty logistyczne trudno integrować w magazynach, które znajdują zastosowanie dla innych branż, ponieważ warunki składowania ubrań powinny minimalizować możliwość zakurzenia, zawilgocenia czy też przejęcia obcych zapachów. Ważna jest także logistyka zwrotów. Wielu klientów korzysta z usług internetowych sklepów fashion, gdyż w jednym miejscu mogą znaleźć wiele towarów, co pozwala na oszczędność czasu. Ponadto mogą je zwrócić, a by taka usługa działała sprawnie, logistyka zwrotów musi być obsługiwana przez dobrze działający system. Już na etapie wysyłki system przygotowuje dokument ewentualnego zwrotu, który jest wysyłany do klienta. W razie zwrotu, klient zaznacza na stronie sklepu, że chce oddać produkt. Po odesłaniu produktu przez klienta, system dokonuje się kontroli jakości polegającej na ocenie towaru pod kątem możliwości jego ponownego użycia w celu realizacji zleceń.

Logistyka dla branży odzieżowej – jej celem jest wzrost efektywności

Nowoczesne technologie używane dla obsługi procesów logistycznych odgrywają istotną rolę w redukcji kosztów procesowych, dzięki czemu znacznie wzrasta konkurencyjność. Automatyzacja procesów jest nieunikniona, a dostępne rozwiązania w tym zakresie są szerokie i nowatorskie.

Rolą operatora logistycznego jest bezbłędne przyjęcie towaru na stan magazynowy, składowanie, kompletacja i pakowanie zlecenia. Odpowiednie zarządzanie leży u podstaw satysfakcji klienta kupującego on-line.

Logistyka dla branża odzieżowej to wymagająca dziedzina, gdyż branża ta rozwija się bardzo szybko, a operator logistyczny musi nadążać za zmianami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *