Kategorie
Technologie

5 wskazówek, jak dobrze robić kampanie reklamowe Facebook Ads

Facebook to jeden z najbardziej rozwijających się kanałów dotarcia do klienta, gdyż mało kto nie korzysta z tego portalu społecznościowego, który ma wiele informacji o użytkownikach, więc bez problemu dotrze do naszej grupy docelowej. Można prowadzić wiele kampanii reklamowych Facebook Ads, ale które są naprawdę skuteczne?

Kampanie reklamowe Facebook Ads. Na czym polega targetowanie?

Prowadząc kampanie reklamowe Facebook trzeba dokładnie określić grupę docelową, gdyż reklama skierowana do nieodpowiedniej grupy na pewno nie będzie skuteczna. Tworzenie tzw. buyer personas w dużym stopniu ułatwi nam precyzyjne określenie naszego targetu. Swoich odbiorców trzeba podzielić za względu na wiek oraz płeć – w ten sposób tworzy się reklamę, na którą zareagują. Target dzieli się według następujących kryteriów: status związku, podział na duże miasta i resztę kraju lub poziom wykształcenia. Największą część budżetu na kampanie Facebook trzeba przeznaczyć na

najbardziej efektywną grupę docelową.

Jakie znaczenie ma umiejscowienie reklamy na Facebooku?

Reklamy mogą być umieszczone w czterech miejscach – w prawej kolumnie oraz w formie postu sponsorowanego w NewsFeedzie, a na urządzeniach mobilnych może to być także post sponsorowany w feedzie oraz reklamy w aplikacjach znajdujących się w sieci reklamowej Facebooka.

Trudno stwierdzić, co wybrać, ale trzeba to na bieżąco kontrolować, by na przykład reklama w prawej kolumnie nie była ucięta.

Grafika – bardzo ważny element kampanii reklamowych Facebook Ads

Grafika jest bardzo ważna, gdyż to od niej w dużym stopniu zależy to, czy klient w ogóle zatrzyma wzrok na naszej reklamie i przeczyta jej treść, czy może szybko ją przewinie. Dobrze jest wybrać do przetestowania kilka obrazków, najlepiej zupełnie ze sobą nie związanych. Do grafik możemy dodać napisy, ale trzeba pamiętać, że nie mogą one przekroczyć 20% powierzchni obrazka. Szukając grafik, trzeba pamiętać, żeby były one spójne z naszą marką.

Jaki tekst umieścić na reklamie?

W przypadku postów w newsfeedzie, czyli na tzw. tablicy, na reklamie możemy umieścić większą ilość tekstu, a w reklamach w prawej kolumnie ilość znaków jest dużo bardziej ograniczona. Warto stworzyć kilka reklam, a następnie sprawdzić, co się spodoba klientom i co będzie ich pobudzało do działania, czyli skłaniało do zakupu. Czasami tekst musi być konkretny i prosty, a w innym przypadku opatrzony emotikonami.

Kampanie reklamowe Facebook Ads a call to action. O co chodzi?

Call to action to po prostu przycisk znajdujący się w reklamach – obecnie mamy do wyboru sześć różnych wezwań do działania. Zazwyczaj jeden lub dwa przyciski będą pasowały do naszej reklamy, a warto przetestować także ten element naszych reklam. Tworząc kampanie, których celem są

rejestracje na stronie, możemy przetestować reklamy z przyciskiem “Zarejestruj się” lub te bez przycisku, za to z wezwaniem do działania w tekście reklamy.

Jeśli opłacamy kampanie reklamowe Facebook Ads warto dobrze korzystać z dostępnych narzędzie, by w pełni wykorzystać ich możliwości, co ma przełożyć się na ilość zamówień.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *