4 zasady pozycjonowania sklepu internetowego

Obecnie wiele spraw załatwia się za pośrednictwem internetu, do którego większość osób ma dostęp. Coraz popularniejszy staje się także handel elektroniczny – w sklepach online kupuje się bowiem szybko i wygodnie, a zakupiony towar zawsze można zwrócić. Odpowiadając na potrzeby klientów, przedsiębiorcy zakładają kolejne interesy tego typu. Konieczne jest więc pozycjonowanie sklepu internetowego, by klienci trafili do nas, a nie do konkurencji.

Na czym polega pozycjonowanie sklepu internetowego?

Pozycjonowanie (inaczej optymalizacja dla wyszukiwarek) stron to działania, dzięki którym strona naszego sklepu wyświetla się na jednej z pierwszych pozycji w wyszukiwarce. Osoba zainteresowana wpisuje dany ciąg słów, a w oparciu o ich obecność na naszej stronie, to właśnie ona się wyświetla. W tekście na witrynie muszą być ulokowane odpowiednie słowa i wyrażenia pasujące do frazy osoby szukającej. Pozycjonowanie najczęściej bazuje na technikach nie w pełni zgodnych z wytycznymi wyszukiwarek, a często wykonywane jest razem z działaniami SEO.
Pozycjonowanie sklepu internetowego – jego nazwa jest ważna
Chcąc być dobrze widzialnym dla klientów, wybierzmy odpowiednią nazwę. Intrygująco brzmiąca może się nam spodobać, ale wyszukiwarka raczej nie będzie wiedzieć, co mieliśmy na myśli. Oczywiście, nie musi to być na przykład wykaz asortymentu, ale składu z pościelami nie nazywajmy nocą marzeń, bo jest to zbyt wieloznaczne. Świetnie sprawdzi się nazwa „kraina dobrego snu” czy inna, ale kojarząca się z nocnym wypoczynkiem.

Czytaj również  Drukarnia online - przyszłość ?

Ja dobierać słowa kluczowe, by optymalizacja dla wyszukiwarek była skuteczna?

Zadbać należy o dobór słów kluczowych, a w przypadku sklepu internetowego powinno być ich dużo i muszą zawierać frazy typu long tail. Oznacza to, że jeśli w sklepie mamy kremy to wśród słów kluczowych powinny się znaleźć ich nazwy, bo przecież klienci czasami szukają konkretnych produktów. Liczba fraz powinna być duża, by móc dopasować je do podstrony z konkretnym produktem. Pamiętajmy o tym, że nazwy kategorii i produktów powinny być zrozumiałe dla klienta oraz dla wyszukiwarki; dla przykładu – jeśli sprzedajmy sprzęt i ubrania dla sportowców, kategorię nazywamy buty sportowe, nie sportowe.

Pozycjonowanie sklepu internetowego a opisy produktów. Jak robić to dobrze?

Ważne jest także odpowiednie opisanie produktów. Błędem jest kopiowanie opisów ze stron producentów danych towarów. Często bowiem teksty te nie są dobrze przygotowane pod kątem sprzedażowym, a wyszukiwarka widzi je jako powieloną zawartość i nie pozwala podstronom zawierającym taki opis na zajęcie wysokiej pozycji wyników wyszukiwania. W opisie powinny pojawiać się słowa kluczowe, ale nie wolno przesadzać z ich ilością – muszą być wkomponowane w tekst tak, by brzmiały naturalnie.
Tajemnica dobrego pozycjonowania sklepu internetowego – dbajmy o nową zawartość
W przypadku pozycjonowania trzeba dbać także o to, by na stronie pojawiała się nowa zawartość. Warto więc zmieniać opisy produktów – nawet proste zmiany (dodanie kolejnej linijki tekstu czy informacji o producencie) mogą odświeżyć dużą część strony, co przynosi wymierne korzyści. Sposobem na umieszczanie nowych treści jest także prowadzenie bloga, co pozwala na rozszerzenie zaplecza słów kluczowych, zwłaszcza tych długich. Ponadto można stworzyć ciekawą reklamę produktów, co zachęci klientów do ich zakupów, a nawet jeśli tak się nie stanie, będę oni szukać u nas ciekawych treści, a kolejna wizyta na stronie być może sprowokuje do zamówienia.
Od dobrego pozycjonowania sklepu internetowego w dużym stopniu zależy powodzenie naszego przedsięwzięcia. Możemy bowiem sprzedawać świetne produkty, ale jeśli klient do nas nie trafi, nic nie sprzedamy. Tworząc opisy i inne treści, dbajmy o wystarczającą ilość odpowiednich słów kluczowych.

Czytaj również  Cechy rowerów elektrycznych

Więcej o pozycjonowaniu stron internetowych: https://digitalhill.pl/uslugi/pozycjonowanie-i-seo/pozycjonowanie-sklepow-internetowych/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *