Jakie zszywki biurowe wybrać?

Wyposażenie biura to coś bardzo ważnego, o czym z pewnością wiedzą osoby, które pracują lub miały okazję pracować wśród dokumentów. Tutaj szczególnie ważna jest organizacja miejsca pracy oraz posiadanie wyposażenia takiego jak artykuły piśmiennicze, czy zszywki. Niewiele osób wie, że są różnego rodzaju zszywki, które sprawdzają się do różnych prac.

Zszywki – małe, ale jakże ważne!

Posiadanie zszywek to absolutna konieczność w każdym biurze. Segregacja dokumentów jest bardzo ważna, ponieważ wiele z nich będzie przydawało się w późniejszym czasie. Trzeba zadbać o to, aby dokumenty znajdowały się we właściwym miejscu, a bez zszywacza byłoby to trudne. Można z łatwością wyobrazić sobie sytuację, kiedy pojawia się kontrola lub klient i trzeba odnaleźć jakiś dokument sprzed kilku miesięcy. Tutaj kluczową rolę odgrywają zszywki oraz oczywiście segregatory czy koszulki. Takie drobne artykuły są pozornie mało ważne ale w rzeczywistości potrafią ogromnie ułatwić i przyspieszyć pracę.

Rodzaje zszywek

Zszywki są potrzebne do łączenia ze sobą kilku kartek lub nawet kilku setek. Nic więc dziwnego, że dostępne są w różnych rozmiarach. Oczywiście dostępne są także różne wielkości opakowań. Tutaj najlepszym rozwiązaniem jest kupienie większej ilości – w końcu są to artykuły, które potrzebne są stale, a taki zakup wiąże się zwykle z niższą ceną. Co do rodzaju wybranych zszywek, dobrze jest mieć pod ręką obie wersje, jednak trzeba to oczywiście dopasować do swojej działalności.

  • Zszywki zwykłe – to te klasyczne, dobrze znane każdemu. Są małe, dosyć elastyczne, dlatego łatwo jest je wyciągnąć już po zszyciu kartek. Do tego celu warto zaopatrzyć się w specjalny rozszywacz, czyli malutkie, a przy tym niedrogie akcesorium, które znacznie ułatwia pracę. To absolutny must have, jeśli w biurze pracują kobiety – nic tak nie niszczy paznokci jak wyciąganie zszywek. Zwykłe zszywki dostępne są w kilku rozmiarach, z czego najpopularniejsze są 24/6 – mogą one połączyć max 30 kartek. Do maleńkich, podręcznych zszywaczy potrzebne będą zszywki w rozmiarze 10. Oczywiście, rozmiar trzeba dopasować do posiadanego sprzętu. Od razu po zakupie sprawdźmy jakich zszywek wymaga – możliwe że do konkretnego modelu trzeba wybrać inne zszywki, np. zginające się do zewnątrz.
  • Zszywki aktowe – ten rodzaj służy do archiwizowania dokumentów oraz łączenia większej ilości kartek, czyli do zadań specjalnych. Zszywacze do tego przeznaczone są zazwyczaj większe i dużo solidniejsze. Z użyciem tego sprzętu można zszyć nawet do 200 kartek papieru. Tutaj również dostępnych jest wiele rozmiarów, ale do najpopularniejszych należą te w przedziale 23/8 – 23/23.

Zszywacz i zszywki – podstawowe wyposażenie biura

Zszywacze oraz zestawy zszywek powinny być zawsze pod ręką. Dobrze jest dbać o to by ich nie brakowało. Warto również wiedzieć, ze można korzystać z różnych rodzajów zszywaczy, które służą do złączenia 30, albo nawet 200 kartek. Oczywiście podczas zakupów warto również zwrócić uwagę na producenta i wybierać lepsze, nawet jeśli wiąże się to z lekko wyższą ceną.