Dobry coach biznesowy to podstawa w każdej firmie

Coach

Coaching cieszy się w ostatnich latach coraz większą popularnością. Nic dziwnego – szkolenia z coachingu mogą sprawić, że zupełnie zmienimy podejście do tego co robimy na co dzień. Właśnie dlatego tak istotne są również w biznesie. Jak coach wpływa na pracowników? Czy warto organizować kursy i szkolenia coachingowe? Dla kogo są one przeznaczone?

 

Coaching w biznesie

Coaching to nic innego, jak budowanie samoświadomości pracowników. Często mylony jest z doradztwem. Jednak dobry coach nie wskazuje drogi i nie mówi co należy robić, ale pokazuje jakie możliwości przed nami stoją. Szkolenia z coachingu pomagają nakreślić cele i zmienić podejście do dotychczasowej pracy. Dzięki nim pracownicy zaczynają czuć się filarami firmy, a nie tylko jej elementami. Po rozmowie z coachem wzrasta ich motywacja, efektywność i pewność siebie.

 

Dla kogo są szkolenia z coachingu?

Szkolenia coachingowe są skierowane w szczególności do kadry menedżerskiej i kierowniczej. To ona bowiem zarządza ludźmi i musi potrafić odczytać ich potrzeby, motywować i brać odpowiedzialność za decyzje swoje i innych. Jednak coraz więcej firm decyduje się na organizowanie szkoleń również pracownikom niższego szczebla. Gdy spada ich efektywność działanie całego przedsiębiorstwa zaczyna szwankować, dlatego warto inwestować także w ludzi zajmujących niższe stanowiska.

Business team

Czy warto mieć w firmie coacha?

Dziś niektóre przedsiębiorstwa zatrudniają coachów na stałe. Jest to zjawisko powszechne szczególnie w dużych korporacjach, w których pracuje wiele osób, a efekty zależą od ich starań. Jeśli prowadzimy dużą firmę, coach może być niezwykle przydatny. Jeżeli natomiast mamy niewielkie przedsiębiorstwo, możemy zatrudniać go tylko dorywczo lub cyklicznie organizować szkolenia coachingowe dla pracowników. Dobrym rozwiązaniem jest zainwestowanie w szkolenia z coachingu dla menedżerów. Jeśli nabiorą oni umiejętności w tej dziedzinie sami będą mogli odpowiednio rozmawiać z pracownikami i motywować ich do działania.

 

Kiedy coach jest potrzebny?

Jeśli zauważymy, że w naszej firmie spada efektywność pracowników, powielają oni wcześniejsze projekty i nie wymyślają niczego innowacyjnego warto zastanowić się nad zatrudnieniem coacha. Nie musimy organizować szkolenia z coachingu dla całej kadry, ale możemy zrobić to tylko dla osób potrzebujących takiego spotkania. Indywidualna rozmowa z coachem da bowiem dużo więcej, niż grupowe szkolenie. Ważne jest również to, że osoba, w którą zdecydujemy się zainwestować pieniądze i wysłać na indywidualne szkolenie poczuje się ważna dla firmy. Może to wpłynąć korzystnie na jej motywację i postrzeganie swojej pozycji w przedsiębiorstwie. Coach poszerzy horyzonty pracowników i sprawi, że przestaną oni uciekać się do sprawdzonych, bezpiecznych rozwiązań. Dzięki dostrzeżeniu swojego potencjału będą śmielej wygłaszać nowe pomysły.

 

Zamiast zastanawiać się czy naszej firmie potrzebny jest coach, lepiej po prostu zorganizować szkolenie. Jeśli będą po nim zauważalne efekty oznacza to, że taka forma spotkań dobrze działa dla pracowników. Wówczas to nie wydatek, ale inwestycja w rozwój firmy.